Conditii garantie



In aceasta pagina gasiti detalii despre procedura de inregistrare a unei cereri de garantie, in completarea capitolului “Garantii" din Termeni si Conditii.

Pentru a putea beneficia de garanție, la trimiterea in service, produsul trebuie sa fie insotit de:

  • factura de achiziție a produsului in original (sau o copie a acesteia);
  • certificatul de garanție in original, completat corect cu toate datele;
  • accesoriile și documentația cu care a fost livrat produsul (inclusiv soft/drivere pe CD/DVD);
  • descrierea cat mai detaliata a defectului reclamat.
  • toate documentele referitoare la garantie emise de producator sau importator, livrate impreuna cu produsul in ambalajul original ( ex: Warranty Card , Warranty Information, etc.) chiar daca acestea nu sunt completate.
  • numarul de inregistrare primit dupa inregistrarea cererii de garantie (detaliata mai jos)


Cum se inregistreaza o cerere de garantie:

Cumparatorul este rugat sa completeze o cerere de garantie, la care are acces din contul sau de client. Cumparatorul trebuie sa se logheze in contul personal de pe magazinul online SensoDays, sa acceseze sectiunea “Garantie / Retur" si sa adauge o cerere, selectand numarul de comanda si produsul pentru care depune solicitarea. Dupa completarea tuturor informatiilor, Cumparatorul va primi un mesaj automat care ii confirma inregistrarea solicitarii cu un numar de inregistrare.

Daca toate campurile au fost completate corect, Cumparatorul va primi in una (maxim doua) zile lucratoare, un mesaj de aprobare a cererii si detaliile de preluare ale produsului.
Pentru cererile de garantie aprobate, Vanzatorul va trimite un curier la adresa indicata in cererea de garantie. Cumparatorul are obligatia sa se asigure ca trimite coletul in conditii potrivite pentru transport ( conform capitolului “Garantii" din Termeni si Conditii reluat si in aceasta pagina mai jos) si ca numarul de inregistrare al cererii este trecut pe documentul de transport.

Cumparatorul poate urmari starea solicitarii sale in contul personal.

Cumparatorii care nu au cont confirmat pot trimite un mesaj pe adresa de email service@sensodays.ro, cu mentiunea ca aceste mesaje vor fi procesate dupa procesarea mesajelor primite din conturile confirmate de client, iar timpul de raspuns se poate prelungi. Cumparatorii care nu si-au confirmat contul la achizitie isi pot confirma contul inainte de plasarea cererii. Asistenta pentru confirmarea conturilor se poate obtine de la departamentul de Relatii cu Clientii ( (021) 407.34.34).

Capitolul Garantie (preluare din Termeni si Conditii)

Produsele cumpărăte prin intermediul www.sensodays.ro sunt noi, in ambalaje originale și beneficiază de garanție, conform prevederilor legale in vigoare (OUG 140/ 28.12.2021, care transpune prevederile Directivei (UE) 2019/771 a Parlamentului European si a Consiliului din 20.05.2019 privind aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri, de modificare a Regulamentului (UE) 2017/2.394 si a Directivei 2009/22/CE si de abrogare a Directivei 1999/44/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr.136 din 22.05.2019.

Pe langă orice alte garantii prevazute de legile aplicabile si detaliate in certificatul de garanție emis de catre producator/importator sau Vanzator, Vanzatorul garantează Cumparatorul impotriva oricarei neconformitați care poate afecta in tot sau in parte bunurile si serviciile, cu excepția uzurii normale, pentru o perioada de 24 luni de la data emiterii facturii de vanzare. Excepție fac produsele consumabile, care nu beneficiază de garanție.

Garanția este valabilă doar pe teritoriul Romaniei, cu excepția situațiilor cand se precizează altfel in certificatul de garanție comercială. Garantia se acorda prin repararea produsului, iar in cazul in care produsul nu poate fi reparat, prin inlocuirea sa sau restituirea contravalorii sale. Inlocuirea se face in limita stocului existent sau la reinoirea stocului.

Pierderea certificatului de garanție sau a facturii duce la pierderea garanției. Nu se pot elibera duplicate pentru certificatul de garanție. Daca, in momentul recepției, Cumparatorul constata lipsa certificatului de garanție a produsului, este rugat sa anunte acest lucru in maxim 48 de ore de la primirea produsului, pe adresa de email service@sensodays.ro. Orice sesizare ulterioară nu va fi luată in considerare.

Termenul de garanție specificat in certificatul de garanție se prelungește in mod corespunzător cu durata de nefuncționare, calculată ca intervalul dintre data primirii informarii de neconformitate de la Cumparator si data la care produsul in stare de utilizare normală ajunge la Cumparator.

Produsele cumpărate prin intermediul magazinului online www.sensodays.ro pot fi insoțite de unul dintre urmatoarele tipuri de certificate de garanție: (1) certificate de garanție emise de producător/importator sau (2) certificate de garanție emise de SENSO AMBIENTE S.R.L., societatea ce opereaza magazinul online.
(1) In cazul certificatelor de garantie emise de producator / importator, produsul reclamat ca defect in perioada de garantie trebuie prezentat direct la cel mai apropiat centru de service menționat in certificatul de garanție. Acest centru, autorizat de către producător / importator, va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei. In acest caz, modalitatea de acordare a garanției cat și condițiile de garanție inscrise in aceste documente de garanție, inclusiv modalitatea de transport, prevalează asupra condițiilor de garanție publicate pe acest site.
(2) Produsele cu certificate de garanție emise de SENSO AMBIENTE S.R.L. se vor soluționa in service-uri partenere SENSO AMBIENTE S.R.L., dupa testarea și evaluarea defectului.

Produsele sunt identificate in certificatul de garanție pe baza denumirii comerciale, a codului si a numarului de serie unic (Serial Number - S/N), acolo unde exista. Stergerea seriei (Serial Number - S/N) parțială sau totală de pe produse, ruperea, deteriorarea, modificarea sau indepartarea etichetelor de identificare sau sigiliilor de garantie duce la pierderea garanției.

Produsul pentru care se solicita garantia va fi preluat de la Cumparator de un curier trimis de Vanzator, pe costul Vanzatorului. Produsul trebuie sa fie trimis prin curier, ambalat corespunzator (daca se poate chiar in ambalajul original, daca nu se poate in alta cutie, dar asigurat in interior cu protectii impotriva socurilor), pentru a asigura integritatea acestuia la transport. Produsele deteriorate in timpul transportului datorită ambalării necorespunzătoare nu vor fi primite in garanție, iar Vanzatorul nu isi va asuma responsabilitatea pentru aceste produse.
In cazul solicitărilor nejustificate a garanției, constatate in baza fisei de service, pentru produsele care au ca rezultat final "defect nemanifestat", "teste ok" sau "anularea garantiei" (cu titlu de exemplu), Vanzătorul isi rezerva dreptul de a factura Cumparatorului contravaloarea manoperei de diagnosticare a produsului (in valoare de 50 Lei inclusiv TVA per reper reclamat) și a taxelor de transport corespunzătoare.

Solutionarea defectului constatat ca nejustificat este anuntata Cumparatorului prin e-mail (pe baza datelor inscrise in Fisa de service). In cazul in care Cumparatorul refuza primirea produsului sau nu raspunde la mesajul respectiv in termen de 15 zile calendaristice, produsul se va considera abandonat si nu va mai putea fi revendicat.

Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi inscrise in certificatul de garantie original sau in documente separate. Aceste documente devin parte integranta din Certificatul de Garantie. Perioada de garantie se prelungeste cu durata in care produsele s-au aflat in service.

Vanzatorul declara pe propria raspundere ca produsele comercializate prin magazinul online www.sensodays.ro respectă cerintele referitoare la protectia vietii, sanatatii, securitatii muncii și protecției mediului, in conformitate cu prevederile Legii 608/2001 și HG 457/2003. De asemenea, Vanzatorul declară că echipamentele electrice și electronice pe care le comercializează respectă cerințele normativelor europene 72/23/EEC și 93/68/EEC, prevederile HG 1518/2009 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 448/2005 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice şi a Hotărârii Guvernului nr. 992/2005 privind limitarea utilizării anumitor substanţe periculoase în echipamentele electrice şi electronice.

Conditii de neacordare a Garantiei

Garantia NU se acorda produselor, partilor de produs sau componentelor care, in opinia Vanzatorului sau a service-ului autorizat (mentionata in scris) s-au defectat datorita:
  1. greselilor de instalare, setare si / sau intretinere, de transport;
  2. neglijentei sau neatentiei (neobservarea sau nerespectarea informatiilor din instructiunile de utilizare, nerespectarea parametrilor de alimentare de exemplu tensiune, frecventa);
  3. manipularii necorespunzatoare, (lovituri, crapaturi, ciobiri);
  4. utilizarii produselor in conditii neadecvate (calitatea necorespunzatoare a apei, prize fara impamantare , tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, in conditii de umiditate, praf, noxe, sub actiunea substantelor chimice etc.
  5. interventiilor mecanice sau plastice asupra produselor de catre persoane neautorizate;
  6. schimbarii starii originale a produsului cauzata de pastrarea in conditii improprii si de intemperii;
  7. accidentelor mecanice, electrice, electromagnetice, chimice etc (componente/piese arse sau plesnite, surse defecte, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interior);

Particularitati garantie pentru obiecte sanitare


  1. Garantia nu se extinde asupra materialelor consumabile si pieselor de uzura regulata. Toate componentele, cum ar fi garniturile de etansare, acumulatorii pentru baterii cu senzor, care au o uzura naturala, sunt excluse de la garantie. Pastila ceramica a cartusului este considerata consumabil cu o uzura naturala in timp. Partile flexibile nu fac obiectul garantiei daca sunt deteriorate prin folosire neadecvata, fortari, ruperi sau uzari datorate manipularii improprii.

  2. Nu se acorda garantie pentru defectiuni cauzate de:
    • Montarea incorecta;
    • Instalarea sau inceperea instalarii de catre personal necalificat;
    • Calamitati naturale;
    • Manipulare improprie sau neglijenta;
    • Intretinere sau folosire necorespunzatoare.
    • Defectiuni induse de factori electro-chimici, precum si o cantitate excesiva de impuritati in apa din retea (pentru prevenirea acestora este obligatorie montarea unor filtre sau robineti coltari cu filtru pe conductele de alimentare cu apa);

  3. Date tehnice privind instalarea:
    • Presiune recomandata: 1-5 bari;
    • Presiune maxima: 10 bari;
    • Temperatura recomandata:65°C.
    • Temperatura maxima: 85°C;

  4. *Atentie: Materialele pentru racordare cad in sarcina cumparatorului.

  5. Instructiuni de intretinere:
    • Curatati cu detergent lichid sau numai cu clabuc de sapun;
    • Indepartati depunerile de calcar folosind solutia decalcifianta;
    • Dupa curatare, spalati cu apa curata si lustruiti cu o carpa curata;
    • Nu folositi detergenti care contin acizi sau agenti abrazivi.

  6. Pentru baterii si panouri de dus, Cumparatorul este obligat, in cadrul perioadei de garantie, sa asigure montajul, intretinerea si mentenanta produselor cu instalatori autorizati, precum si purjarea instalatiei inainte de montajul reperelor ce fac obiectul acestei garantii, astfel:
    • La baterii este obligatorie schimbarea filtrelor la o perioada de 6-9 luni.
    • La panouri de dus, cazi si cabine cu hidromasaj este obligatorie si curatarea instalatiilor cu solutii de decalcifiere, de catre instalatori autorizati.


Particularitatea garanției pentru ecranele cu tehnologie LCD (monitor, televizor, notebook etc) privind pixelii defecti

Pixelii defecți sunt cea mai frecventă problemă ivită datorită limitărilor tehnologice și se manifesta in doua moduri: pixeli care par iluminați intr-o anumita culoare (sunt doar galbeni, sau rosii, sau albastri) sau pixeli care nu sunt deloc iluminati si apar pe ecran ca niste puncte negre.

Toți producătorii se raportează la standardul ISO 13406-2 clasa II, in sensul ca un ecran LCD face obiectul garantiei daca numarul de pixeli raportat la rezolutia ecranului depaseste un anumit barem.

Tabelul de mai jos prezinta numarul de pixeli defecți acceptați per un milion de pixeli (conform standardului ISO 13406-2):

Rezoluție nativă Număr de pixeli Număr de milioane de pixeli Defecte acceptate
1024 x 768 786,432 0.8 2
1280 x 1024 1,310,720 1.3 3
1600 x 1200 1,920,200 1.9 4
2048 x 1536 3,145,728 3.1 6

Tabelul de mai jos prezintă numărul de sub-pixeli defecți acceptați per un milion de pixeli (conform standardului ISO 13406-2):

Rezoluție nativă Număr de pixeli Număr de milioane de pixeli Defecte acceptate
1024 x 768 786,432 0.8 4
1280 x 1024 1,310,720 1.3 7
1600 x 1200 1,920,200 1.9 10
2048 x 1536 3,145,728 3.1 16


Particularitati Garantie pentru Produsele Resigilate

Produsele resigilate sunt produse perfect funcţionale, testate de către departamentul nostru tehnic, cu ambalaj original deschis sau care prezinta urme de deteriorare. Aceste produse provin in general din expunerea in showroom-uri si pot prezenta uşoare urme de uzură (de exemplu zgarieturi superficiale). Toate aceste deficienţe estetice sau deteriorari sunt menţionate in descrierea produsului respectiv.
Deoarece aceste produse resigilate beneficiază de preţuri reduse faţă de produsele similare sigilate, in anumite cazuri este posibilă oferirea unei perioade de garanţie mai mică fata de garantia unui produs echivalent nou. Aceasta garantie redusa va fi specificată ca atare in descrierea produsului resigilat respectiv. Cumparatorul accepta in mod expres si separat lipsa de conformitate mentionata in pagina produsului respectiv (TAB "Stare produs").
Promoţiile de care beneficiază produsele noi nu se aplică produselor resigilate.