Retur Produse | Renuntare la Cumparare

Daca doriti sa renuntati la unul dintre produsele achizitionate de pe SensoDays.ro sau va incadrati intr-una dintre situatiile de retur acceptate, gasiti mai jos conditiile de acceptare a renuntarii / returului si toate detaliile necesare. Dupa ce identificati situatia de renuntare la cumparare sau retur, va rugam sa urmati instructiunile.

Detalii valabile pentru orice retur sau renuntare la cumparare



Beneficiaza de drept de retur sau renuntare la cumparare numai produsele cumparate de pe www.SensoDays.ro .
Cumparatorul care doreste sa faca un retur sau sa renunte la cumparare va inregistra o cerere in contul de client (detalii mai jos in aceasta pagina, paragraful "Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare"). Dupa verificarea si aprobarea in scris a cererii, Cumparatorul va fi rugat sa trimita produsul prin curier. Curierul este trimis de Vanzator pentru situatiile de retur 2,3,4 si este chemat direct de Cumparator pentru situatiile 1 si 6.
Numarul de inregistrare a cererii trebuie sa fie trecut si pe documentul de transport (AWB). Produsele returnate fara aprobarea in scris a Vanzatorului si fara numarul de inregistrare trecut pe AWB nu vor fi luate in considerare, iar receptia produsului va fi refuzata.

IMPORTANT: Nu se vor prelua produse in retur sau renuntare la cumparare la punctele de livrare.

In cazul produselor achizitionate in campanii promotionale, pentru care s-au primit stimulente de care cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita returul (exemplu vouchere de cumparaturi deja rascumparate de cumparator) , Vanzatorul isi rezerva dreptul de a retine contravaloarea stimulentului din suma rambursata.

In cazul retururilor repetate sau atunci cand se considera ca actiunile Cumparatorului au fost cu rea intentie, Vanzatorul are dreptul sa refuze returul si sa solicite daune interese Cumparatorului, in condițiile legislatiei aplicabile.

 




Eventualele probleme legate de compatibilitatea dintre produsele achiziționate din magazinul online www.SensoDays.ro și alte produse pe care Cumpărătorul le deține sau urmează să le achiziționeze nu fac obiectul responsabilității Vanzătorului.
Daca returul este acceptat, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea produsului returnat cu un produs identic. In cazul in care un produs identic nu se mai afla in stoc sau nu poate fi adus, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea cu un alt produs sau pentru rambursarea integrala a valorii produsului.
Daca se agreaza inlocuirea cu un alt produs, in cazul in care produsul este mai scump, Cumparatorul va plati diferenta, iar daca valoarea produsului inlocuitor este mai mica, Cumparatorul va primi rambursarea partiala corespunzatoare.
In cazul in care Cumparatorul doreste returnarea banilor, termenul maxim legal este de 14 de zile de la confirmarea returului, dar nu inainte ca produsul retur sa ajunga la SensoDays.ro.


Situatii de retur:

  1. Renuntarea la produsul achizitionat (Renuntarea la cumparare)

    Conform legislatiei in vigoare, posibilitatea de renuntare la un produs achizitionat fara a preciza motivele se aplica numai cumparatorilor persoane fizice (detalii in O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative).
    Notificarea de renuntare la cumparare se face in scris (vezi capitolul "Cum se notifica returul si / sau renuntarea la cumparare"), in termen de 14 zile calendaristice incepand din ziua in care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produsului.

    Cumparatorul care renunta la cumparare in conditiile legii va suporta costurile directe legate de returnarea produselor (art 14 (2), O.U.G. Nr. 34/2014 ). Produsul va fi trimis prin curier de catre Cumparator, dupa primirea raspunsului in scris la notificarea renuntarii la cumparare si mentionand pe documentul de transport numarul cererii alocata automat. Produsul trebuie trimis la adresa centrului de service SensoDays, in localitatea Dragomiresti Deal, Strada DE 287/1, Modulul H1, Cladirea E3, Judetul Ilfov, Cod Postal 077096 (in incinta Equest Logistic Park).

    Produsele se trimit Vanzatorului in starea in care au fost primite, in cutia originala, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Renuntarea la cumparare nu va fi acceptata in cazul deteriorării produselor sau a constatării de către Vanzător a stării de nevandabilitate a acestora. Renuntarea la cumparare nu va fi acordata nici daca pe cutia originala se va lipi scotch suplimentar sau alte etichete.

    Daca renuntarea la cumparare este aprobata, Vanzatorul va returna contravaloarea produselor la care Cumparatorul a renuntat in maxim 14 zile calendaristice de la data primirii notificarii de retragere din prezentul contract, dar nu inainte de a receptiona produsul respectiv si a perioadei necesare evaluarii starii produsului. Suma va fi rambursata in aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de Cumparator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Cumparatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Cumparatorului plata de comisioane in urma rambursarii. Eventualele taxe de transport si de manipulare, aferente comenzii initiale, nu se returneaza.


    In cazul in care, in urma returului, Vanzatorul constata o diminuare a valorii produsului datorata manipularii incorecte, va percepe Clientului o taxa de resigilare. Pentru a evita aceasta situatie, Cumparatorul este sfatuit sa supra-ambaleze produsul si cutia originala intr-un alt ambalaj, pentru a le proteja mai bine.

    Urmatoarele produse nu beneficiaza de dreptul de renuntare la cumparare:

    • Produsele aprovizionate conform specificatiilor Cumpărătorului, pe baza de comanda speciala;
    • Produse identice achizitionate si desigilate (peste 2);
    • Produse software (sisteme de operare, aplicații, programe antivirus, jocuri, extensii de garantie etc), filme, produse cu software preinstalat la care s-au creat conturi ori s-au activat licente ori s-au efectuat modificari la sistemele de operare, consumabile si/sau echipamente la care s-au desigilat consumabilele - aceste produse nu se pot returna decat in forma originala, in ambalaj sigilat
    • Toate produsele din categoria "Ingrijire Personală" si "Electrocasnice Mari" daca au fost desigilate;
    • Produse sigilate ce nu pot fi returnate din motive de protectie a sanataţii sau din motive de igiena, care au fost desigilate de Cumparator (exemplu produsele din categoria cosmetice sau parfumuri, produsele de ingrijire personala, etc);
    • Produse care prezinta urme de deteriorare (zgarieturi, lovituri), de instalare, de folosire, de uzură sau de consum;
    • Produse care prezinta seriile complet sau partial sterse, urmele unor socuri electrice;
    • Produse fara ambalajul original complet sau fara certificatele de garantie in original.
    In aceste cazuri, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a de a refuza returul, de a solicita o taxa pentru aducerea produselor la starea de vandabilitate (de produs nou, resigilat sau second-hand) sau, de a re-expedia produsul inapoi, pe cheltuiala Cumparatorului.
  2. Produs neconform cu specificaţiile de pe site


    In cazul in care produsul primit nu este conform cu specificatiile de pe site mentionate in pagina produsului achizitionat (Tab-ul "Specificatii") la momentul achizitiei, Cumparatorul poate trimite produsul inapoi. Lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia (pana la proba contrara). Se considera exceptii cazurile in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformitaţii va trebui dovedita de consumator.
    Cumparatorul este obligat sa ambaleze corespunzator produsul pentru transportul prin curier, pentru a nu fi deteriorat in timpul transportului. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produsului in timpul transportului.

    Transportul si manipularea in cazul acestui retur sunt gratuite.
    Vanzatorul va incerca sa aduca produsul respectiv la conformitate. In cazul in care acest lucru nu se poate, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea produsului returnat sau, daca nici inlocuirea nu este posibila, pentru rambursarea valorii produsului.
    Nu se considera neconformitate situatia in care produsul primit nu este identic cu cel din imaginea produsului de pe site. Aceste imagini sunt ilustrative, pot contine produse diferite ca aspect, uneori plasate in ambiente specifice care pot sugera mai bine utilitatea produsului.

  3. Livrare eronata


    In cazul livrării in alta cantitate sau a unui alt produs,Cumpărătorul trebuie sa semnaleze incidentul Vanzătorului in maxim 24 de ore de la receptia efectiva pentru a putea returna produsul. In acest caz, transportul si manipularea sunt gratuite pentru client. Recomandam Cumparatorului ca, in caz de livrare gresita, sa sune imediat la Call Center la numarul de telefon de pe site.
    Produsele se vor returna in starea in care au fost primite, in ambalajul original, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produselor sau a constatării de către Vanzător a stării de nevandabilitate a acestora.

  4. Produs nefuncţional in primele 48 de ore de la recepţie (DOA)


    In cazul produselor nefunctionale in primele 48 de ore de la receptie, si doar in cazul in care lipsa de nefunctionalitate nu apare ca urmare a unor manipulari incorecte sau socuri mecanie, Cumpărătorul poate cere inlocuirea cu un produs functional printr-o notificare in scris, trimisa in termen de 48 de ore de la receptia efectiva a produsului. (Detalii pentru inregistrarea cererii mai jos, in capitolul "Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare"). In acest caz, costurile de transport si manipulare sunt gratuite pentru client. Produsele se returneaza in starea in care au fost primite, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Produsele vor fi ambalate corespunzator pentru transport, pentru a nu suferi deteriorari suplimentare.
    Atentie: Nu se pot returna ca nefuncţionale produsele desigilate şi puse in funcţiune / testate / verificate la ridicarea din punctul de livrare al Vanzătorului (EROILOR).

  5. Parfumuri si produse cosmetice

    Toate produsele cosmetice si parfumurile comercializate de SensoDays.ro sunt noi si 100% originale. Acestea provin de la producatori si distribuitori autorizati din Romania sau de la distribuitori care aprovizioneaza magazinele mari din Europa. O parte dintre aceste produse pot fi verificate la punctul de livrare Eroilor.
    Imaginile produselor sunt doar ilustrative, pot aparea diferente de nuanta, aspect, forma recipientelor. De asemenea, pentru anumite modele producatorii nu asigura ambalaje tiplate individual. Distribuim si acest tip de produse pentru ca au preturi foarte atractive si putem astfel sa transferam cumparatorului discountul foarte atractiv .
    In cazul achizitionarii unui produs gresit, acesta poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte, inclusiv ambalajul. Produsul nu trebuie sa prezinte semne de uzura sau consum, trebuie sa fie nedesfacut, respectiv sigilat.
    Produsele cosmetice desfacute si utilizate si care nu prezinta un defect calitativ, NU pot fi returnate din motive de sanatate. In momentul primirii coletului de la curier va rugam sa refuzati primirea daca prezinta urme de deschidere sau de umezire sau miroase a parfum.


  6. "Dreptul de retur in 90 zile"

    "Dreptul de Retur in 90 de zile" este un serviciu suplimentar oferit de Vanzator, care se aplica produselor achizitionate din categoriile: Bucatarie si Baie de pe site-ul www.SensoDays.ro. Acest drept este valabil pentru persoanele fizice si nu afecteaza in nici un fel drepturile legale de renuntare la cumparare in cazul comertului la distanta (detalii in pagina Retur produse).


    Produsul va fi returnat in ambalajul original complet si cu toate etichetele intacte, cu toate accesoriile, consumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si Certificatul de garantie in original. Costul returului cade in sarcina Cumparatorului. Taxele de manipulare nu se returneaza.


    Compensarea valorii produsului returnat in baza acestui serviciu (integrala, sau partiala cu retinerea costurilor aferente returnarii marfii acolo unde este cazul), se va face prin emiterea unui Voucher valoric valabil 30 de zile de la data emiterii, care va putea fi utilizat pentru achizitionarea altor produse de pe site-ul www.sensodays.ro .


    "Dreptul de retur in 90 zile" nu este aplicabil in cazul:


    • produselor aprovizionate conform specificatiilor Cumpărătorului, pe baza de comanda speciala (Aceste produse comandate de catre Cumparator, care nu se afla in stocul uzual al Vanzatorului, pot fi aprovizionate si livrate pe baza unei comenzi ferme si eventual a platii unui avans, in termenii agreati de parti.)
    • produselor care prezinta orice urma de deteriorare (zgarieturi, lovituri), de instalare, de folosire, de uzură sau de consum
    • produselor care prezinta seriile complet sau partial sterse, urmele unor socuri electrice
    • produselor fara ambalajul original complet in care a fost livrat sau fara certificatele de garantie in original
    • produselor achizitionate in campanii promotionale, pentru care s-au primit stimulente de care cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita returul (exemplu vouchere de cumparaturi deja rascumparate de cumparator).
    • produselor resigilate

Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare


  • Pentru Cumparatorul cu cont pe www.SensoDays.ro:
    Cumparatorul este rugat sa completeze formularul standard de retur direct din contul sau de client. Beneficiaza astfel de un sistem complet automat de urmarire a intregului proces, scurteaza timpii de raspuns si poate urmari statusul cererii sale in orice moment.
    Cumparatorul trebuie sa se logheze in contul sau de client de pe magazinul SensoDays (aici), sa acceseze sectiunea “Garantie / Retur ” si sa adauge o cerere. Dupa completarea tuturor campurilor cu informatiile cerute, va primi un mesaj automat care ii va confirma inregistrarea cererii si un numar de inregistrare.

    Aceste cereri au prioritate in procesare. Aprobarea cererii se va face in maxim 48 de ore lucratoare de la inregistrare si va fi notificata printr-un al doilea mesaj, care va contine toate detaliile pentru trimiterea produsului retur.

  • Pentru Cumparatorul fara cont:
    In cazul in care Cumparatorul nu are cont confirmat pe www.SensoDays.ro poate trimite o cerere de retur pe adresa de email service@sensodays.ro in care sa explice motivele returului.
    In cazul particular al renuntarii la cumparare, Cumparatorul trebuie sa ataseze mesajului trimis formularul standard de retragere semnat si scanat pe care il poate descarca de aici ). Dupa trimiterea mesajului, Cumparatorul este rugat sa astepte numarul de inregistrare al returului care va fi trimis de Vanzator.

    Prelucrarea acestor cereri de retur (inregistrate prin contul de client) se va face dupa procesarea cererilor clientilor cu cont, deci timpul de raspuns se poate prelungi. Recomandam tuturor Cumparatorilor cu cont neconfirmat sa isi confirme contul inainte de plasarea cererii de retur, pentru a avea acces la toate facilitatile oferite clientilor cu cont. Asistenta pentru confirmarea conturilor se poate obtine de la departamentul de Relatii cu Clientii ((021) 407.34.34).