Retur Produse | Renuntare la Cumparare

Daca doriti sa renuntati la unul dintre produsele achizitionate de pe sensodays.ro sau va incadrati intr-una dintre situatiile de retur acceptate, gasiti mai jos conditiile de acceptare a renuntarii / returului si toate detaliile necesare. Dupa ce identificati situatia de renuntare la cumparare sau retur, va rugam sa urmati instructiunile.

Detalii valabile pentru orice retur sau renuntare la cumparare



Beneficiaza de drept de retur sau renuntare la cumparare numai produsele cumparate de pe www.sensodays.ro .
Cumparatorul care doreste sa faca un retur sau sa renunte la cumparare va inregistra o cerere in contul de client (detalii mai jos in aceasta pagina, paragraful "Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare"). Dupa verificarea si aprobarea in scris a cererii, Cumparatorul va fi rugat sa trimita produsul prin curier. Curierul este trimis de Vanzator pentru situatiile de retur 2,3,4 si este chemat direct de Cumparator pentru situatiile 1 si 6.
Numarul de inregistrare a cererii trebuie sa fie trecut si pe documentul de transport (AWB). Produsele returnate fara aprobarea in scris a Vanzatorului si fara numarul de inregistrare trecut pe AWB nu vor fi luate in considerare, iar receptia produsului va fi refuzata.

IMPORTANT: Nu se vor prelua produse in retur sau renuntare la cumparare la punctele de livrare.

In cazul achizitiilor din cadrul unor campanii promotionale sau pentru care s-au primit stimulente de care Cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita returul (exemplu vouchere de cumparaturi deja rascumparate de Cumparator), Vanzatorul isi rezerva dreptul de a retine contravaloarea stimulentului din suma rambursata.

In cazul retururilor repetate, atunci cand se consideră că acțiunile Cumparatorului au fost cu rea intentie, Vanzatorul are dreptul sa refuze returul si sa solicite daune interese Cumparatorului, in condițiile legislației aplicabile.

 




Eventualele probleme legate de compatibilitatea dintre produsele achiziționate din magazinul online www.sensodays.ro și alte produse pe care Cumparatorul le deține sau urmează să le achiziționeze nu fac obiectul responsabilității Vanzatorului.
Daca returul este acceptat, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea produsului returnat cu un produs identic. In cazul in care un produs identic nu se mai afla in stoc sau nu poate fi adus, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea cu un alt produs sau pentru rambursarea integrala a valorii produsului.
Daca se agreaza inlocuirea cu un alt produs, in cazul in care produsul este mai scump, Cumparatorul va plati diferenta, iar daca valoarea produsului inlocuitor este mai mica, Cumparatorul va primi rambursarea partiala corespunzatoare.
In cazul in care Cumparatorul doreste returnarea banilor, termenul maxim legal este de 14 de zile de la confirmarea returului, dar nu inainte ca produsul retur sa ajunga la Vanzator.
In cazul in care produsul returnat pentru care se doreste returnarea banilor a fost platit prin Credit TBI Pay, Vanzatorul va anunta Banca TBI Pay despre acceptarea returului si va returna suma aferenta returului direct Bancii TBI Pay.


Situatii de retur:

  1. Renuntarea la produsul achizitionat (Renuntarea la cumparare)


    Conform legislatiei in vigoare, posibilitatea de renuntare la un produs achizitionat fara a preciza motivele se aplica numai cumparatorilor persoane fizice (detalii in O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative).
    Notificarea de renuntare la cumparare se face in scris, in termen de 14 zile calendaristice incepand din ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a produsului.

    Cumparatorul care renunta la cumparare in conditiile legii va suporta costurile directe legate de returnarea produselor (art 14 (2), O.U.G. Nr. 34/2014 ) si costurile suplimentare rezultate in urma diminuarii valorii produselor, daca aceasta diminuare este constatata.

    Cumparatorul care renunta la cumparare va returna Vanzatorului produsele fara intarzaiere nejustificata, in decurs de cel mult 14 zile de la data la care a informat Vanzatorul de dorinta sa de a se retrage din contract.

    Produsul va fi trimis prin curier de catre Cumparator, dupa primirea raspunsului in scris la notificarea renuntarii la cumparare si mentionand pe documentul de transport numarul cererii alocata de Vanzator. Curierul angajat de Cumparator trebuie sa predea produsele direct la adresa centrului de service al Vanzatorului, si anume: SensoDays, localitatea Dragomiresti Deal, Strada DE 287/1, Modulul H1, Cladirea B6, Judetul Ilfov, Cod Postal 077096 (in incinta CT Park). Vanzatorul nu are posibilitatea de a prelua coletele din nici o alta locatie.

    Dupa receptionarea produselor, Vanzatorul va face o evaluare a starii de vandabilitate a produselor. Cumparatorul va suporta diminuarea valorii produselor datorata manipularii, costurile de readucere a produsului la starea de vandabilitate, si, daca este cazul, de inlocuire, daca produsul este returnat intr-o stare foarte deteriorata, care face imposibila aducerea la starea de vandabilitate.

    Pentru a reduce posibilitatea de deteriorare prin manipulare, recomandam Cumparatorului sa trimita produsele in starea in care au fost primite, in cutia originala, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Sub nici o forma nu se va lipi pe cutia originala a produsului scotch sau alte etichete. Recomandam supra-ambalarea cutiei originale intr-un alt ambalaj pentru a o proteja cat mai bine. Lipsa sau deteriorarea cutiei originale, deteriorarea produsului sau lipsa accesoriilor si a documentelor care au insotit produsul la livrare, vor diminua valoarea returnata Cumparatorului.

    Suma pe care Vanzatorul o va returna Cumparatorului in urma evaluarii produsului, va fi transferata Cumparatorului in maxim 14 zile calendaristice de la data primirii notificarii de retragere din prezentul contract, dar nu inainte de receptia produsului de catre Vanzator. Suma va fi rambursata in aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita de Cumparator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Cumparatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Cumparatorului plata de comisioane in urma rambursarii.

    Sunt exceptate de la dreptul de renuntare la cumparare urmatoarele produse:

    • Produsele aprovizionate pe baza de comanda speciala;
    • Produsele al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe durata perioadei de retragere;
    • Produse susceptibile a se deteriora rapid;
    • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Consumator;
    • Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
    • Produse software (sisteme de operare, aplicații, programe antivirus, jocuri, extensii de garantie, programe informatice, etc), filme, produse cu software preinstalat la care s-au creat conturi ori s-au activat licente ori s-au efectuat modificari la sistemele de operare, consumabile si/sau echipamente la care s-au desigilat consumabilele - aceste produse nu se pot returna decat in forma originala, in ambalaj sigilat

    In aceste cazuri, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a de a refuza returul si, in cazul in care produsul a fost deja trimis, de a re-expedia produsul inapoi Cumparatorului, pe cheltuiala Cumparatorului.


    Detalii despre notificarea renuntarii la cumparare gasiti mai jos in aceasta pagina, in capitolul "Cum se notifica returul si / sau renuntarea la cumparare".
  2. Produs neconform cu specificaţiile de pe site



    In cazul in care produsul primit nu este conform cu specificatiile de pe site mentionate in pagina produsului achizitionat (Tab-ul "Specificatii" sau "Stare produs") la momentul achizitiei, Cumparatorul va informa Vanzatorul despre neconformitatea constatata.
    Lipsa de conformitate aparuta in termen de 12 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia (pana la proba contrara). Se considera exceptii cazurile in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru perioada de la 12 luni la 2 ani, lipsa conformitaţii va trebui dovedita de Cumparator.

    Vanzatorul nu poate fi facut responsabil pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o manipulare sau instalare incorecta a produselor achizitionate. Cumparatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului daca lipsa de conformitate este minora.
    Daca neconformitatea reclamata de Cumparator este fondata, Vanzatorul va recupera produsul de la Cumparator fara nici un cost pentru Cumparator, dar Cumparatorul este obligat sa ambaleze corespunzator produsul pentru transportul prin curier, pentru a nu fi deteriorat in timpul transportului. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produsului in timpul transportului.

    In cazul in care lipsa de conformitate este dovedita, Vanzatorul va incerca sa aduca produsul respectiv la conformitate prin masuri reparatorii, cu exceptia situatiei in care masura reparatorie este imposibila sau disproportionata. In cazul acestei situatii exceptionale, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea produsului returnat sau, daca nici inlocuirea nu este posibila, pentru rambursarea valorii produsului.
    O masura reparatorie va fi considerata ca disproporţionata, daca impune Vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare (a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate (b) importanta lipsei de conformitate (c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
    O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca Vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.

    ATENTIE: Nu se considera neconformitate situatia in care produsul primit nu este identic cu cel din imaginea produsului de pe site. Aceste imagini sunt ilustrative, pot contine produse diferite ca aspect, uneori plasate in ambiente specifice care pot sugera mai bine utilitatea produsului. In stabilirea neconformitatii se verifica specificatiile din pagina produsului (Tab-ul "Specificatii" si "Stare produs")


  3. Produsele s-au livrat eronat de către Vanzător


    In cazul livrării in alta cantitate sau a unui alt produs, Cumparatorul trebuie sa semnaleze incidentul Vanzatorului in maxim 24 de ore de la receptia efectiva pentru a putea returna produsul. In acest caz, transportul si manipularea sunt gratuite pentru Cumparator. Recomandam Cumparatorului ca, in caz de livrare gresita, sa sune imediat la Call Center la numarul de telefon de pe site.
    Produsele se vor returna in starea in care au fost primite, in ambalajul original, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produselor sau a constatării de către Vanzator a stării de nevandabilitate a acestora.

  4. Produs nefuncţional in primele 48 de ore de la recepţie (DOA)


    In cazul produselor nefunctionale in primele 48 de ore de la receptie, si doar in cazul in care lipsa de nefunctionalitate nu apare ca urmare a unor manipulari incorecte sau socuri mecanie, Cumparatorul poate cere inlocuirea cu un produs functional printr-o notificare in scris, trimisa in termen de 48 de ore de la receptia efectiva a produsului. (Detalii pentru inregistrarea cererii mai jos, in capitolul "Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare"). In acest caz, costurile de transport si manipulare sunt gratuite pentru client. Produsele se returneaza in starea in care au fost primite, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Produsele vor fi ambalate corespunzator pentru transport, pentru a nu suferi deteriorari suplimentare.
    Atentie: Nu se pot returna ca nefuncţionale produsele desigilate şi puse in funcţiune / testate la ridicarea din punctele de livrare ale Vanzatorului.

  5. Parfumuri si produse cosmetice

    Toate produsele cosmetice si parfumurile comercializate de www.sensodays.ro sunt noi si 100% originale. Acestea provin de la producatori si distribuitori autorizati din Romania sau de la distribuitori care aprovizioneaza magazinele mari din Europa. O parte dintre aceste produse pot fi verificate la punctul de livrare.
    Imaginile produselor sunt doar ilustrative, pot aparea diferente de nuanta, aspect, forma recipientelor. De asemenea, pentru anumite modele, producatorii nu asigura ambalaje sigilate individual.
    In cazul achizitionarii unui produs gresit, acesta poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte, inclusiv ambalajul. Produsul nu trebuie sa prezinte semne de uzura sau consum, trebuie sa fie nedesfacut, respectiv sigilat.
    Produsele cosmetice desfacute si utilizate si care nu prezinta un defect calitativ, NU pot fi returnate din motive de sanatate. In momentul primirii coletului de la curier, Cumparatorul este rugat sa refuze coletul daca acesta prezinta urme de deschidere sau de umezire sau miroase a parfum.


  6. "Dreptul de retur in 90 zile"

    "Dreptul de Retur in 90 de zile" este un serviciu suplimentar oferit de Vanzator, care se aplica anumitor produse din categoriile Bucatarie si Baie de pe site-ul www.sensodays.ro. Acest drept este valabil pentru persoanele fizice si nu afecteaza in niciun fel drepturile legale de renuntare la cumparare in cazul comertului la distanta (detalii in pagina Retur produse).


    Produsul va fi returnat in ambalajul original complet si cu toate etichetele intacte, cu toate accesoriile, consumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si Certificatul de garantie in original. Costul returului cade in sarcina Cumparatorului, la fel si responsabilitatea asupra integritatii produsului. Coletul de Retur 90 zile trebuie trimis cu optiunea "deschidere la livrare" pentru a putea fi verificat.


    Compensarea valorii produsului returnat in baza acestui serviciu (integrala, sau partiala cu retinerea costurilor aferente returnarii marfii acolo unde este cazul), se va face prin emiterea unui Voucher valoric valabil 30 de zile de la data emiterii, care va putea fi utilizat pentru achizitionarea altor produse de pe site-ul www.sensodays.ro. Eventualele taxe de manipulare aferente comenzii initiale nu se returneaza.


    In cazul returnarii unui produs achizitionat cu un Voucher de Retur 90 zile, returnarea valorii produsului sa va face tot sub forma de Voucher de Retur 90 zile, cu valabilitate de 30 zile.

    Conditiile de utilizare ale voucherului valoric se supun regulilor de utilizare vouchere din "Termeni si Conditii".


    "Dreptul de Retur in 90 zile" nu este aplicabil in cazul:


    • produselor aprovizionate conform specificatiilor Cumparatorului, pe baza de comanda speciala (Aceste produse comandate de catre Cumparator, care nu se afla in stocul uzual al Vanzatorului, pot fi aprovizionate si livrate pe baza unei comenzi ferme si a unei plati in avans, in termenii agreati de parti.)
    • produselor care prezinta orice urma de deteriorare (zgarieturi, lovituri), de instalare, de folosire, de uzură sau de consum
    • produselor care prezinta seriile complet sau partial sterse, urmele unor socuri electrice
    • produselor fara ambalajul original complet in care au fost livrate sau fara certificatele de garantie in original
    • produselor achizitionate in campanii promotionale, pentru care s-au primit stimulente de care Cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita returul (exemplu vouchere deja folosite de Cumparator).
    • produselor resigilate

Cum se notifica returul si renuntarea la cumparare


  • Pentru Cumparatorul cu cont pe www.sensodays.ro:
    Cumparatorul este rugat sa completeze formularul standard de retur direct din contul sau de client. Beneficiaza astfel de un sistem complet automat de urmarire a intregului proces, scurteaza timpii de raspuns si poate urmari statusul cererii sale in orice moment.
    Cumparatorul trebuie sa se logheze in contul sau de client de pe magazinul SensoDays (aici), sa acceseze sectiunea “Garantie / Retur ” si sa adauge o cerere. Dupa completarea tuturor campurilor cu informatiile cerute, va primi un mesaj automat care ii va confirma inregistrarea cererii si un numar de inregistrare.

    Aceste cereri au prioritate in procesare. Aprobarea cererii se va face in maxim 48 de ore lucratoare de la inregistrare si va fi notificata printr-un al doilea mesaj, care va contine toate detaliile pentru trimiterea produsului retur.

  • Pentru Cumparatorul fara cont:
    In cazul in care Cumparatorul nu are cont confirmat pe www.sensodays.ro poate trimite o cerere de retur pe adresa de email service@sensodays.ro in care sa explice motivele returului.
    In cazul particular al renuntarii la cumparare, Cumparatorul poate sa ataseze mesajului trimis formularul standard de retragere semnat si scanat pe care il poate descarca de aici . Dupa trimiterea mesajului, Cumparatorul este rugat sa astepte numarul de inregistrare al returului care va fi trimis de Vanzator.

    Prelucrarea acestor cereri de retur (inregistrate prin contul de client) se va face dupa procesarea cererilor clientilor cu cont, deci timpul de raspuns se poate prelungi. Recomandam tuturor Cumparatorilor cu cont neconfirmat sa isi confirme contul inainte de plasarea cererii de retur, pentru a avea acces la toate facilitatile oferite clientilor cu cont. Asistenta pentru confirmarea conturilor se poate obtine de la departamentul de Relatii cu Clientii ((021) 407.34.34).