Tehnici de relaxare

TEHNICI DE RELAXARE - cum să îți relaxezi MINTEA și CORPUL prin intermediul decorului și nu numai!

Relaxarea este o parte esențială a vieții și contribuie în mod considerabil la menținerea unei stări generale bune de sănătate. Chiar dacă este posibil să nu îți dai seama mereu, atât mintea, cât și corpul, au nevoie zilnic de destindere, după o zi lungă și obositoare de muncă, și nu numai. În prezent, stresul reprezintă una dintre principalele probleme ale societății moderne și din ce în ce mai mulți oameni nu mai reușesc să se detașeze de probleme în momentul în care ajung acasă.


Specialiștii recomandă numeroase tehnici de relaxare mentală și fizică în propria locuință, dacă nu ai timp să pleci frecvent într-un loc liniștit unde să poți uita de griji. Chiar dacă stresul nu doare și probabil, de multe ori, nu te gândești la el, pe termen lung poate crea probleme reale de sănătate care îți pot afecta stilul și ritmul de viață. Diferitele metode de relaxare îți vor face traiul mult mai frumos, mai ușor, și au multe beneficii pentru starea de spirit și sănătate. Cele legate de amenajarea locuinței, în special, te ajută să te bucuri de destindere în orice moment în care ești acasă, ceea ce înseamnă că nu trebuie să faci eforturi prea mari pentru a te detașa de problemele cotidiene odată ce pășești în sanctuarul tău.

Tehnici de relaxare prin crearea unui mediu relaxant acasă

Pentru majoritatea oamenilor, locuința proprie reprezintă una dintre principalele surse de relaxare în cea mai mare parte a timpului. Așadar, atmosfera, decorul și obiectele din casă ar trebui să îți ofere mereu un sentiment de confort și armonie. Crearea unui mediu plăcut acasă este una dintre cele mai populare metode de relaxare, iar SensoDays.ro îți pune la dispoziție câteva sugestii pentru a-ți face locuința un loc ideal pentru destindere!


Foarte mulți specialiști consideră că, prin relaxarea fizică, se ajunge mult mai ușor și la relaxarea mentală (și invers). Practic, aceste două concepte nu pot fi separate. Chiar dacă nu ai timp să ajungi săptămânal la masaj sau să pleci din oraș cel puțin o dată pe lună, într-un loc liniștit, amenajarea sau “utilarea” locuinței cu elemente care te ajută la destindere vor face o mare diferență in privința stării tale de spirit!


Iată câteva lucruri bine de știut despre ambientul casei în relație cu relaxarea:


Aromaterapia


Lumânările și parfumurile ambientale fac parte din categoria obiectelor cu cel mai mare impact asupra stării de spirit, în ceea ce privește atmosfera din interior. Este dovedit faptul că aromele uimitoare pe care le emană contribuie cu succes la relaxarea fizică și mentală, iar acest lucru poartă denumirea de aromaterapie.


Acestea pot fi așezate în orice încăpere, începând cu living-ul și dormitorul, terminând cu holurile, baia sau chiar bucătăria. Există numeroase miresme care, datorită proprietăților pe care le au, induc o stare mentală de liniște și calm, ceea ce se transpune, rapid, și în felul în care te simți din punct de vedere fizic. Introdu în ambientul locuinței tale arome precum: eucalipt, lavandă, vanilie, bergamotă, iasomie. De asemenea, orice miros care te atrage și care este pe placul tău te va ajuta să te destinzi, așa că nu trebuie să te limitezi la cele menționate anterior.


Tot din aromaterapie fac parte și lămpile catalitice - acestea sunt o metodă modernă nu doar de a parfuma întreaga locuință, ci și de a igieniza mediul, iar parfumul este difuzat într-un mod extrem de omogen. Aceste lămpi constituie o modalitate de relaxare perfectă - parfumează și purifică aerul din casă, iar avantajul major pe care îl au este faptul că funcționează pe principiul reacției catalitice - ard fără flacără, ceea ce scade considerabil riscul de accidente.


Sunt foarte eficiente în orice încăpere, iar efectul lor va fi resimțit imediat, atât la nivel psihic, cât și olfactiv.


Amenajarea si decorarea


Decorarea locuinței în stilul propriu poate fi o metodă de relaxare extrem de bună. Dacă ajungi acasă și vezi în jur doar obiecte decorative alese de tine, acest lucru te poate ajuta să te simți bine și să ai mereu un sentiment plăcut și comod. Din punct de vedere cromatic, poți alege doar culori care îți induc o stare de bine și poți aranja spațiul liber din casă în așa fel încât să fie aerisit și luminos; eventual poți să muți mobila și să mai eliberezi living-ul sau dormitorul, spre exemplu - specialiștii consideră că o casă luminoasă contribuie din plin la relaxarea fizică și mentală.


În ceea ce privește mobila, poți alege piese în culori vii sau pastelate, plăcute din punct de vedere vizual, care să-ți inspire o stare bună de spirit când ajungi acasă după o zi stresantă de muncă - amenajarea locuinței folosind culorile preferate joacă un rol la fel de important pentru starea de spirit ca și lumina naturală, de exemplu. Este recomandat să acorzi atenție și corpurilor de iluminat - acestea sunt un alt element ce poate influența considerabil nivelul de relaxare - luminile ambientale sunt perfecte pentru crearea unei atmosfere plăcute, liniștite, mai ales seara.


Materialele textile pot reprezenta un adevărat izvor de relaxare, mai ales dacă au o textură plăcută la atingere, care oferă confort termic în funcție de anotimp - de exemplu, o pătură pufoasă și călduroasă sau halatul preferat și o pernă colorată, comodă, pot fi cea mai bună rețetă pentru a te relaxa în timpul liber, fie că citești, asculți muzică, desenezi sau te uiți la televizor.


Lumanare ambientala
Canapea de colt relaxanta
Dormitor confortabil

Camera confortabila
Lumina ambientala discreta
Terasa comoda

Dormitor confortabil
Canapea de colt comoda
Lumini decorative

Living cu canapea mare de colt
Canapea comoda la fereastra

Baia - o încăpere importantă când vine vorba despre relaxare


Dacă ești o persoană care se confruntă constant cu zile lungi de muncă, cu efort fizic intens sau cu situații care îți provoacă neliniște, este o idee bună să îți amenajezi baia astfel încât să îți creezi propriul tău spa! Cum poți face asta?


  • alegând o cadă de dimensiuni mai generoase, cu diverse funcții de hidromasaj - astfel, te poți bucura oricând vrei de o pauză binemeritată
  • dotandu-ți dușul cu o pară a cărei acțiune o poți modifica cu ușurință, adaptand felul de curgere a apei la ceea ce ai nevoie
  • decorând baia cu lumânări parfumate, flori în ghiveci, o lampă catalitică sau un difuzor de parfum discret
  • folosind prosoape și halate de baie cu o textură moale, plăcută

Este binecunoscut faptul că apa are puteri miraculoase, iar acest lucru este valabil și pentru destinderea fizică și psihică. Un duș cald sau o baie cu săruri și uleiuri esențiale reprezintă o tehnică de relaxare foarte eficientă, pe care o poți repeta zi de zi!

Alte metode eficiente de relaxare și avantajele lor

Pe lângă informațiile prezentate anterior, există și alte metode de relaxare, pe cât de simple, pe atât de eficiente, care merită încercate în timpul liber. Acestea te pot ajuta să te deconectezi de la agitația vieții cotidiene și să petreci timp de calitate cu… tine însuți!


Exercițiile fizice & Yoga


Exercițiile fizice, în general, sunt foarte eficiente pentru combaterea oricărui simptom generat de stres sau oboseală psihică. Însă, există o diferența semnificativă între tipurile de mișcare fizică și efectele acestora asupra organismului uman:


  • efortul fizic intens (exerciții cardio, fitness etc.) - ajută la îmbunătățirea stării de spirit pentru că, în urma lui, se eliberează un cocktail chimic de hormoni ai fericirii, însă este recomandat a fi făcut dimineață sau în timpul zilei, pentru că oferă și un boost de energie care te poate împiedica să adormi

  • streching-ul și yoga - mișcările executate în timpul unor sesiuni de yoga sau streching sunt lente, ample și relaxează semnificativ musculatura, eliberând tensiunea din corp. Acestea sunt recomandate de specialiști atât dimineața, cât și seara, neavând un efect negativ asupra somnului, ci având numeroase beneficii atât la nivel psihic, cât și fizic

Meditația & tehnicile de respirație


Nu trebuie să treci cu vederea peste efectele uimitoare pe care meditația și exercițiile de respirație le au asupra psihicului tău. Atunci când te simți stresat, este suficient ca, pentru câteva momente, să te retragi într-un loc liniștit și să încerci să-ți golești mintea de ceea ce te supără, concentrându-te asupra respirației. Rezultatele sunt rapide și vei observa imediat diferența!


Practicarea unui hobby


Dacă ai un hobby, o pasiune, ceva care te relaxează în timpul liber, ar fi păcat să nu practici acea activitate. Hobby-ul reprezintă una dintre cele mai recomandate metode de relaxare, fie că este vorba despre citit, scris ori pictat, desenat, activități hand-made, etc.


Dacă scrisul este marea ta pasiune, ori desenatul de exemplu, poți folosi de exemplu tăblițe speciale pentru a scrie/desena, iar mai apoi le poți amplasa prin casă drept obiecte decorative. Astfel de activități au mereu o notă optimistă și contribuie mult la micșorarea nivelului de stres.


Muzica


Din categoria tehnicilor de relaxare face parte indiscutabil și muzica, indiferent de gen. Poate fi muzică ce conține sunete din natură (sunetul mării, râului, etc.), chill out sau clasică. Muzica preferată te poate relaxa fizic și psihic foarte rapid, după o zi grea, iar de-a lungul timpului, numeroase studii au demonstrat că aceasta are un impact pozitiv asupra oamenilor, mai ales la nivel psihic, motiv pentru care terapia prin muzică este tot mai des folosită și în cabinetele de specialitate.


Aceasta este considerată un remediu împotriva stărilor de irascibilitate, tensiunilor acumulate pe parcursul unei zile și poate elimina inclusiv energiile negative - bineînțeles, genul care te poate ajuta să te relaxezi depinde doar de gusturile tale.

Beneficiile de care te bucuri prin intermediul tehnicilor de relaxare

În încheiere, află cum răspunde organismul tău la reducerea stresului și de ce este important să găsești tehnica de relaxare potrivită pentru tine:


  • scade tensiunea arterială;
  • crește fluxul de sânge în mușchii mari ai corpului;
  • se reduce durerea cronică și tensiunea musculară;
  • furia și frustrarea scad în intensitate;
  • crește puterea de concentrare și creativitatea;
  • se mărește starea de liniște interioară;
  • crește optimismul și capacitatea de rezolvare eficientă a problemelor;
  • controlarea fricii și a panicii.

Așadar, tehnicile de relaxare te pot ajuta în fiecare zi mai mult decât ai crede - important este să încerci să acorzi zilnic un anumit timp doar pentru tine și să îl valorifici în cel mai bun mod!


Sursa foto: unsplash.com, pinterest.com

Lumanare parfumata Berger Immersion Litchi Paradis

Poze și detalii aici

Lumanare parfumata Berger Aroma Relax Douceur Orientale

Poze și detalii aici

Set Berger lampa catalitica Geometry Reglisse cu parfum Caresse de Coton

Poze și detalii aici